torsdag 20 mars 2014

Dags för en uppdatering igen.

Har som vanligt haft lite fullt upp och nu har det stått stilla några dagar pga sjukdom också. Kan börja med att säga att jag har tävlingar både på instagramkontot @runiarntsen och på Made by Runi sidan på facebook för tillfället. Tävlingarna avslutas imorn kl 21 så vill ni vara med så får ni gå in och kika :) Sen så måste jag få berätta något som jag känner mig så himla stolt över och som jag tycker är himla roligt. Skickade ju iväg ett stort paket med kläder till Norge och idag fick jag ett meddelande om att butikschefen höll på och plockade fram varorna idag när första kunden kom och köpte en body och en snuttis :D Hon hann alltså inte ens plocka fram det innan jag fick sålt mitt första plagg ^^ Så just nu känner jag mig oerhört peppad att fortsätta ^^
Jag har provat på något nytt också, eller ja jag har provat på ganska mycket nytt nu när jag har haft så ont och inte vågat sy beställningar. Det här är en sjal i vuxenstorlek med spetskant. Har bestämt mig för att ta 250kr för sjalen och 20kr för spetsen. I barnstorlek kostar den 150kr + 10kr med spets. 

Här är min absoluta favorit. Älskar tyget och spetsen är underbar! 

Fick ett infall också och sydde ett myggnät i spetstyg till barnvagnen :) Har klickat hem ett annat spetstyg som förhoppningsvis är bättre som just myggnät och fungerar det så kommer jag ha med det i mitt sortiment framöver. 

Fick hem nya visitkort också nu när jag har bytt från grupp till sida på facebook. 

Så har jag provat på spets i kantningen på en tunika. 

Har också gjort lite ändringar i byxdressmönstret. Här är en av de många versionerna jag har testat. 

Och här är en till med knäppning i grenen.

Denna har också knäppning i grenen men är knälång. Färgerna på tyget ser man betydligt bättre på bilden under. 

Ett antal mössor blev färdiga :)

Och idag orkade jag sy en onepiece i storlek 68 till en kund :)

Blev en singoalla i storlek 86 också. 

Och innan jag blev dålig så blev det en onepiece i storlek 74 (om jag minns rätt) med underbara stjärnor :)

Blev en i detta söta tyget med igelkottar också. Denna i storlek 92.

Så provade jag smock för första gången. Hur sött är inte detta?

En klänning med puffärmar hann jag med förra veckan också :)

Och ett matchande set med buff och mössa :) 

Detta och en hel del dregglisar och napphållare har jag hunnit med. Nu hoppas jag på att jag ska känna mig lite piggare de närmsta dagarna så att jag kanske kan hinna ikapp med det jag har hamnat efter med. Har hunnit skära ut 9 plagg än så länge idag och får se om jag orkar mer eller om jag är för trött när jag har skrivit färdigt. Måste kanske uppdatera min vanliga blogg också, den har nog inte uppdaterats på över en månad! Hinner helt enkelt inte sitta vid datorn längre :/ 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar