måndag 10 mars 2014

Har haft fullt upp nu efter rean så har inte hunnit sätta mig ner och skriva. Hinner egentligen inte nu heller men ett snabbinlägg med bilder får det ändå bli ;) Har gjort en hel del vinyltryck nu under helgen. Både väggvinyl och stryka på tryck. Har gjort 84 tryck som ska säljas på symässan i Malmö nästa helg. Jag själv kommer inte vara där men Delatezz (som har alldeles underbara tyger) kommer vara där och sälja de och hennes tyger. Jag har äntligen fått iväg ett paket med kläder till butiken i Norge också. Lite senare än jag hade tänkt men det tar tid att sy 50-60 plagg emellan de vanliga beställningarna. Nu är det bara att hålla tummarna för att det går bra :) 

Men nu får jag skynda! Har en massa som ska skäras ut ikväll, både tyger och vinyl.

Förutom dessa är det några vanliga stjärnor också. 

Onepiece storlek 92

Provar mig fram med nya sommarmodeller. Här är en som troligen kommer hamna på 170kr och uppåt. 

Snuttis med pillappar

Favorit i repris! Op i storlek 62 i ett av mina absoluta favorittyger :)

Har provat på att sy en buff också. En sorts halsduk som man trär på som en tub. Priset lär nog hamna på 100-120kr. Får räkna lite mer på materialet först bara.

Op i storlek 68 som ska skickas till kund i Norge :)

Muddisar i storlek 92

Ett gäng mössor, både vanliga och baggy

En tröja i storlek 104 med popcorntyg. Ska försöka komma ihåg att lägga till det i tyglistan

T-shirt i storlek 116. Färgerna är så himla mycket snyggare i verkligheten.

Tröja i storlek 98.

Tröja i storlek 98

Leggings med stjärnapplikation på rumpan i storlek 68.

3 matchande klänningar i godistyg. Storlek 92, 104 och 110 har jag för mig att det var (lite trött nu på kvällen).

Andra sommarmodeller jag har provat på. Detta är ett köpemönster från en norsk bok med namn Heilt spesiellt og jubel. Provade mönstret för att få ett någorlunda hum om hur långa benen skulle vara om man bara vill ha knälängd. Älskar tygerna och tycker om modellen i sig men kommer nog göra lite annat när jag gör mitt egna mönster. Kommer t.ex. inte ha en söm mitt fram så som det är på den här. 

Här är samma som ovan men med långa ben. Båda i storlek 86. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar