söndag 17 november 2013

Trotsar febern!

Idag vaknade dottern feberfri men jag vaknade istället tokförkyld och febern smyger lite försiktigt. Försökte ge mig på en beställning men efter att ha gjort samma mössa 3 gånger så gav jag upp det och sydde lite "provplagg". När jag syr sånt som Ylva ändå ska få så behöver det inte vara helt felfritt ;)
Det blev ett par haremsbyxor i storlek 80. De är inte så enorma som de ser ut. Eftersom min lilla smalfis får vara provdocka för nya modeller så fick jag sy lite smalare midjemudd till henne. 

Efter önskemål om puffärm så testade jag en ny modell. Singoallamodell med Rudolf ;)

Så har jag fått önskemål om att både prova att ha delat och rynkat framstycke och ballongklänning så då körde jag båda i ett. Den ser inte lika knasig ut i verkligheten :P Ska lägga in en livebild imorn när dottern är vaken. Tror nog nästan jag skulle kunna påstå att det här blir julklänningen ^^ Perfekt att ha en body eller tröja under!

Men nu ska jag bädda ner mig i soffan med en filt och låtsas som jag inte har feber (kanske går att tvinga bort den?) så hoppas jag på att vakna frisk imorn :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar